Blog

Bony i karnety w Saloner

Zarządzanie Salonem

Z tego artykułu dowiedzą się Państwo, jak działają bony i karnety i jak w praktyce z nich korzystać.

W dużym skrócie – bon może być wykorzystywany jako sposób płatności za dowolne usługi w salonie. Karnet z kolei jest przeznaczony do wykorzystania w przypadku konkretnej liczby określonych przez nas usług.

Bony

Aby utworzyć nowy bon należy przejść do ustawień na lewym panelu bocznym, a następnie kliknąć w „Bony i karnety”.

Zobaczymy cztery zakładki. Aby utworzyć nowy bon, należy kliknąć w „Dodaj bon/karnet” i wybrać „Nowy bon”.

 

Pojawi się okno z polami, które trzeba uzupełnić. Podajemy nazwę bonu, jego wartość, termin ważności (liczbę dni lub konkretną datę) oraz wysokość prowizji dla pracownika, który ten bon sprzeda (można pozostawić „0”).

 

Z bonu możemy korzystać jako ze sposobu finalizowania wizyt.

Przykład:

Jeżeli klientka ma wykupiony bon o wartości 500 zł, a skorzysta z usługi wartej 100 zł, z jej bonu zostanie odjęta cena usługi, a do wykorzystania pozostanie jej 400 zł.

Aby sprzedać bon, należy kliknąć w „nowa sprzedaż” w widoku terminarza wizyt.

 

Tutaj możemy przypisać klienta, któremu sprzedajemy bon. Ta informacja zapisze się w jego karcie klienta. Unikalny identyfikator bonu, który będzie potrzebny na etapie finalizowania płatności za usługi bonem, generuje się teraz – w momencie sprzedaży.

 

 

Sprzedany bon jest teraz widoczny w karcie klienta.

 

Po kliknięciu na lupkę zobaczymy informację nt tego bonu – jego identyfikator, wartość, ile środków już zostało zużyte, ile zostało do zużycia, termin ważności, nabywcę, datę ostatniego użycia oraz czy jest wciąż aktywny.

 

Aby użyć bonu jako sposobu płatności za usługę, na kafelku wizyty w terminarzu wybieramy „finalizuj wizytę”. Tutaj zobaczymy identyfikator bonu, jeżeli klient takowy zakupił. W sposobie płatności wybieramy „Bon Saloner”.

 

 

Po wybraniu tego sposobu płatności wyświetli się okienko do wprowadzenia identyfikatora. Podajemy tutaj kod bonu.

Przykład ze zrzutu ekranu: klientka posiadała bon o wartości 100 zł. Usługa kosztowała 300 zł. Klientka opłaciła 100 zł z bonu i 200 zł kartą. System podpowiedział, ile środków jest dostępnych na wybranym bonie.

 

 

 

Karnety

 

Aby utworzyć nowy karnet, należy przejść do zakładki „Bony i karnety”, następnie „Dodaj bon/karnet”, tak jak przy tworzeniu bonu. Na tym etapie wybieramy „Nowy karnet”. Pojawi się okno z polami do uzupełnienia. Wpisujemy nazwę karnetu i określamy, jakie usługi wchodzą w jego skład. To może być jedna usługa, a może być kilka. Mamy również możliwość dodania rabatu, który automatycznie przeliczy cenę sprzedaży karnetu. Reszta danych jest uzupełniana analogicznie, jak przy dodawaniu bonu.

 

 

Sprzedaż karnetu wykonuje się tak samo jak sprzedaż bonu. Klikamy w „nowa sprzedaż” i wybieramy karnet, który chcemy sprzedać. Identyfikator wygeneruje się w momencie wyboru karnetu.

 

 

Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, za karnet można zapłacić bonem.

 

 

Jeżeli klient ma wykupiony karnet, możemy wybrać go jako sposób płatności na etapie finalizacji wizyty, jeżeli usługa na którą przyszedł jest zawarta w karnecie. Na poniższym przykładzie widzimy, że klientka miała wykupiony karnet na 10 masaży i po wpisaniu jego kodu możemy swobodnie za jego pomocą sfinalizować wizytę.

 

 

Po sfinalizowaniu wizyty, w karcie klienta znajdziemy informację, jaki jest status wykorzystania karnetu. Jak widać na poniższym przykładzie, klientka wykorzystała 1 wejście z 10 dostępnych i skorzystała z usługi masaż kobido.

 

 

Aby przeglądać sprzedane bony i karnety, należy wejść w zakładkę „Bony i karnety”, i kliknąć w „Sprzedane bony” lub „Sprzedane karnety”. Wyświetli się tu komplet informacji o tym, na jakim etapie wykorzystania  jest dany karnet albo bon, do kiedy jest ważny, czy kiedy został sprzedany.

 

 

Jeżeli ustawiona była prowizja dla pracownika przy sprzedaży bonu lub karnetu, zostanie ona naliczona w momencie jego sprzedaży i będzie widoczna w zakładce „Statystyki” -> „Prowizje”.