Blog

Co musisz wiedzieć o dyrektywie DAC7

Zarządzanie Salonem

Czym jest dyrektywa DAC7?

 

 

W Polsce przepisy DAC7 zaczęły obowiązywać od 1 lipca 2024 r. Wynika z niej, że operatorzy platform do zarządzania salonami zobowiązani są do wysyłania raz w roku raportu z informacjami o sprzedawcach do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

W 2025 r. konieczne będzie przesłanie raportów za lata 2023 oraz 2024. Raportowane będą tylko transakcje, które zostały umówione przez klientów za pomocą platformy oraz aplikacji Saloner, czyli pochodzące z rezerwacji internetowych.

Każdy operator platformy jest zobowiązany udostępnić raport z informacjami o sprzedawcy, który wykonał usługę na żądanie klienta
  • online – np. konsultacja online,
  • offline – przyszedł do salonu na zabieg,

po umówieniu takiej usługi/wizyty online za pośrednictwem platformy, tj. Salonera.

Jakie dane będą udostępnione?

  • dane identyfikujące Ciebie jako salon (np. nazwa lub adres)
  • liczba wizyt, z tytułu których wynagrodzenie salonu zostało wypłacone lub uznane przez salon
  • wysokość łącznego wynagrodzenia wypłaconego lub uznanego przez salon w każdym kwartale danego roku

Operatorzy platform muszą wysłać dane o wizytach, które da się zidentyfikować jako odbyte lub sfinalizowane.

Jako jedyna platforma na rynku udostępniliśmy Ci raport DAC7, który w czasie rzeczywistym pokaże Ci co i jakie dane udostępnimy do Szefa KAS. Raport umożliwi Ci porównanie danych w nim zawartych z Twoimi deklaracjami podatkowymi. Dzięki temu odpowiednio wcześniej będziesz mieć możliwość złożenia korekty zeznań podatkowych.

Obawiasz się, że niechcący sfinalizujesz wizytę, która się nie odbyła, lub omyłkowo wprowadzisz za dużą kwotę? W Saloner nie masz się czego bać – tak jak do tej pory, wybrani przez Ciebie pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami będą mieli możliwość edycji sfinalizowanych wizyt. Możliwość edycji będzie blokowana każdego 28. dnia miesiąca, czyli dokładnie 3 dni po dacie złożenia przez Ciebie deklaracji VATowskiej. Zanim zablokujemy możliwość edycji, wyślemy Ci przypomnienie. 

Zależy nam na tym, żeby dane przesyłane do Szefa KAS były odzwierciedleniem rzeczywistości i żeby nie narażały Cię na niepotrzebne kontrole z powodu braku transparentności czy oczywistych błędów. 

Korzystaj z Saloner jak do tej pory. Monitoruj swoje raporty i wystawiaj paragony po sfinalizowanych wizytach.

W wysłanym raporcie znajdzie się suma wszystkich sfinalizowanych wizyt umówionych przez klienta, a także ich kwota. Nie raportujemy danych klientów, nazwy usług ani pracowników.

Przed wysłaniem danych do Szefa KAS, Saloner poprosi Cię o ich potwierdzenie. Brak wykonania tej czynności będzie skutkował zablokowaniem konta do momentu potwierdzenia danych. 

Do Twojego wglądu przedstawimy dwa raporty, które dostępne są w zakładce Statystki. Wewnętrzny, w którym będziesz mieć możliwość weryfikacji z pełnymi danymi i drugi, który będzie wysłany do Szefa KAS. Już teraz możesz sprawdzić, co będzie w raporcie wewnętrznym.

Dane, które są w nim zawarte:

  • data finalizacji wizyty/sprzedaży
  • termin wizyty/sprzedaży
  • pracownik
  • klient
  • usługi/produkty
  • suma do zapłaty, forma płatności

Po sprawdzeniu raportu i wprowadzeniu ewentualnych poprawek, raport dla KAS zostanie zaktualizowany o poprawione dane.