Blog
Dyrektywa DAC7 – pytania i odpowiedzi

Zarządzanie Salonem
Nowe przepisy unijne coraz częściej dotyczą także właścicieli salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Dyrektywa DAC7 nakłada obowiązki sprawozdawcze na przedsiębiorców prowadzących sprzedaż przez internet, co może mieć wpływ również na branżę beauty. Oto najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi o DAC7, które pomogą Ci zrozumieć, jakie zmiany wprowadza i jak przygotować swój salon do nowych regulacji.
Jak powszechnie wiadomo, w Polsce przepisy nowej dyrektywy unijnej DAC7 zaczęły obowiązywać od 1 lipca 2024 r. Wynika z niej, że operatorzy platform do zarządzania salonami zobowiązani są do wysyłania raz w roku raportu z informacjami o sprzedawcach do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, zebraliśmy najczęściej powtarzające się kwestie dyrektywy DAC7 i odpowiedzieliśmy na nie w poniższym Q&A.
Dyrektywa Dac7 pytania i odpowiedzi
-
- Co to znaczy “sfinalizowana” wizyta?
Wizyta, którą oznaczono w systemie jako sfinalizowaną poprzez kliknięcie w przycisk “finalizuj wizytę” na kafelku na kalendarzu, następnie uzupełnienie kwoty, jaką pobraną za daną wizytę oraz zaznaczenie “finalizuj i wystaw paragon”. - Czy każdą wizytę umówioną online trzeba finalizować?
Nie, to Twoja decyzja, które wizyty finalizujesz. - Czy wizyta umówiona online ale opłacona w salonie też jest raportowana?
Tak, jeżeli w systemie zostanie oznaczona jako sfinalizowana. - Czy wizyta sfinalizowana, której klientka nie umówiła online, również będzie raportowania?
Nie. - Co daje archiwizacja wizyt?
Kontrolę nad przejrzystością Twojego kalendarza i historii wizyt. - Czy można powrócić do wizyt po archiwizacji?
Nie. - Liczba sfinalizowanych wizyt, która będzie w raporcie, obejmie tylko wizyty umówione online? Czy ogółem wszystkie wizyt?
Raport DAC7 przedstawia tylko wizyty umówione online i sfinalizowane. - Co w sytuacji, gdy nie mam zapisów online i korzystam z systemu po to, żeby wysyłać klientkom przypomnienia SMS? Czy wtedy własne zapisy też są udostępnione?
Nie. - Czy raporty w ramach dyrektywy DAC7, które widzę u siebie w systemie są aktualne i rzeczywiste?
Tak. - Co z zamkniętymi kontami? Ich też dotyczy raportowanie, mimo, że są nieaktywne?
Tak, wysłanie raportu dotyczy każdego salonu, który miał choć 1 wizytę umówioną online przez Saloner w ciągu 2023 i 2024 r. - Kiedy wysyła się raport DAC7 za 2023 rok?
31 stycznia 2024. -
Salon wysyła raport DAC7 po każdym kwartale, czy raz w roku?
Raz w roku z podziałem na kwartały. - Czy w raporcie DAC7 znajdują się także notatki?
Nie. - Czy w raporcie DAC7 pojawia się liczba smsów?
Nie. Liczba SMSów nie dotyczy raportu.
- Co to znaczy “sfinalizowana” wizyta?
-
- Czy można jeszcze skorygować poprzednie miesiące?
Tak, do końca tego roku jest taka możliwość. - Czy salon, który nie ma wizyt online będzie mógł w dalszym ciągu edytować wizyty np. za 2023 rok w przyszłym roku? Czy będzie miał zablokowaną tę możliwość?
Tak, nadal będziesz mógł edytować wizyty, które nie pochodzą z rezerwacji online. -
Czy klient widzi kwotę, na którą sfinalizowaliśmy wizytę?
Tak.
- Czy można jeszcze skorygować poprzednie miesiące?
-
-
Czy wizyty archiwizowane będą widoczne w karcie klienta, ale nie w kalendarzu?
-
W karcie klienta będą widoczne tylko nazwy usług, z których klient korzystał w przeszłości oraz notatki.
Jeśli informacje zebrane w odpowiedziach, to wciąż dla Ciebie za mało, mamy coś jeszcze. Oto artykuł dotyczący DAC7 w salonie beauty.