Blog

Dyrektywa DAC7 – pytania i odpowiedzi

Zarządzanie Salonem

Jak powszechnie wiadomo, w Polsce przepisy nowej dyrektywy unijnej DAC7 zaczęły obowiązywać od 1 lipca 2024 r. Wynika z niej, że operatorzy platform do zarządzania salonami zobowiązani są do wysyłania raz w roku raportu z informacjami o sprzedawcach do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, zebraliśmy najczęściej powtarzające się pytania i odpowiedzieliśmy na nie w poniższym Q&A.

    • Co to znaczy “sfinalizowana” wizyta?
      Wizyta, którą oznaczono w systemie jako sfinalizowaną poprzez kliknięcie w przycisk “finalizuj wizytę” na kafelku na kalendarzu, następnie uzupełnienie kwoty, jaką pobraną za daną wizytę oraz zaznaczenie “finalizuj i wystaw paragon”.

    • Czy każdą wizytę umówioną online trzeba finalizować?
      Nie, to Twoja decyzja, które wizyty finalizujesz.

    • Czy wizyta umówiona online ale opłacona w salonie też jest raportowana?
      Tak, jeżeli w systemie zostanie oznaczona jako sfinalizowana.

    • Czy wizyta sfinalizowana ale nie umówiona online również będzie raportowania?
      Nie.

    • Co daje archiwizacja wizyt?
      Kontrolę nad przejrzystością Twojego kalendarza i historii wizyt.

    • Czy można powrócić do wizyt po archiwizacji?
      Nie.

    • Ilość sfinalizowanych wizyt która będzie w raporcie obejmie tylko ilość wizyt umówionych online, czy ogółem ilość wszystkich sfinalizowanych wizyt?
      Tylko umówionych online, które zostały sfinalizowane.

    • Czy własne zapisy tez będą udostępniane, w sytuacji gdy nie mam zapisów online i korzystam z systemu po to, żeby klientki dostawały przypomnienia SMS?
      Nie.

    • Czy raporty w ramach dyrektywy DAC7, które widzę u siebie w systemie są aktualne i rzeczywiste?
      Tak.

    • Co z zamkniętymi kontami? One też będą raportowane, mimo, że są nieaktywne?
      Tak, wysłanie raportu dotyczy każdego salonu, który miał choć 1 wizytę umówioną online przez Saloner w ciągu 2023 i 2024 r.

    • Czy za rok 2023 będzie wysyłany raport 31.01?
      Tak.

    • Raporty będą wysyłane po każdym kwartale, czy raz w roku?
      Raz w roku z podziałem na kwartały.

    • Czyli notatki będą raportowane?
      Nie.

    • Czy ilość smsów będzie raportowana?
      Nie.

    • Czy można jeszcze skorygować poprzednie miesiące?
      Tak, do końca tego roku jest taka możliwość.

    • Czy salon, który nie ma wizyt online będzie mógł w dalszym ciągu edytować wizyty np. za 2023 rok w przyszłym roku? Czy będzie miał zablokowaną tę możliwość?
      Tak, nadal będziesz mógł edytować wizyty, które nie pochodzą z rezerwacji online.

    • Czy klient widzi kwotę, na którą sfinalizowaliśmy wizytę?
      Tak.
    • Czy wizyty archiwizowane będą widoczne w karcie klienta, ale nie w kalendarzu?
      W karcie klienta będą widoczne tylko nazwy usług z których klient korzystał w przeszłości oraz notatki.