Blog
Jak radzić sobie z klientami, którzy nie przychodzą na umówione wizyty?
Zarządzanie Salonem
Problem nieprzychodzenia na umówione wizyty jest frustrujący i kosztowny dla każdej firmy, zwłaszcza w branżach usługowych. Będąc przedstawicielem branży beauty na pewno świetnie zdajesz sobie z tego sprawę. Być może ten problem dotyka również Ciebie. Warto zatem wiedzieć, jak radzić sobie z klientami, którzy notorycznie nie pojawiają się na wcześniej ustalonych terminach.
Potwierdzenia wizyt
Wprowadzenie systemu automatycznego przypominania o umówionych wizytach może znacząco zmniejszyć liczbę nieodbytych spotkań. SMS-y z przypomnieniem wysyłane na dzień przed terminem wizyty zwiększają szansę, że klient zjawi się w umówionym czasie. System do zarządzania salonem, taki jak Saloner, oferuje nie tylko podstawową opcję przypomnień, ale też potwierdzeń. Polega to na tym, że klient dostaje SMSa z prośbą o odpowiedź, czy przybędzie na umówioną wizytę. Musi odpisać TAK lub NIE, co powoduje automatyczne potwierdzenie lub usunięcie wizyty z terminarza.
Opłata za nieodwołane wizyty
Wprowadzenie polityki naliczania opłaty za niezrealizowane wizyty, których klient nie odwoła z odpowiednim wyprzedzeniem, może skłonić go do bardziej odpowiedzialnego podejścia. Dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie przedpłat do wizyt. Klient, który dokonał przedpłaty, z większym prawdopodobieństwem zjawi się na wizycie. Jeśli nie odwoła za to z odpowiednim wyprzedzeniem, salon nie zostanie bez zarobku.
Listy oczekujących
Możesz stworzyć listę klientów, którzy są zainteresowani szybszym terminem wizyty i w razie odwołania, zaprosić ich na zwolniony termin. Dzięki temu zminimalizujesz straty, jakie mogą wyniknąć z niepojawienia się pierwotnie umówionego klienta.
Edukacja klientów
Uświadamianie klientom, jak ważne jest przestrzeganie terminów, może być kluczem do rozwiązania problemu. Wytłumacz, jakie koszty wiążą się z nieodwołaniem wizyty na czas i jak wpływa to na całą organizację pracy. To może być dobry pomysł na post w Twoich mediach społecznościowych. Niestety często coś, co wydaje się nam oczywiste, nie jest wcale oczywiste dla innych.
Powyższe metody pomogą Ci zredukować liczbę klientów niepojawiających się na umówionych wizytach i jednocześnie zmniejszyć straty finansowe.