Blog

Jak pozyskiwać klientów z polecenia?

Zarządzanie Salonem

Wyobraź sobie klienta, który pomimo swojej pierwszej wizyty w Twoim salonie jest bardzo pozytywnie nastawiony do Ciebie i otwarty na Twoje propozycje. Tak! Tym się najczęściej różni klient, który przyszedł do Ciebie z polecenia od takiego, który zobaczył tylko Twoją reklamę! W jaki sposób pozyskiwać klientów z polecenia? O czym warto pamiętać?

Klienci z polecenia

Klienci z polecenia to najczęściej takie osoby, które usłyszały pochwały na temat danego miejsca od znajomego czy też od kogoś z rodziny. To warte podkreślenia, ponieważ to właśnie tym osobom najbardziej ufamy i wierzymy, że ich zadowolenie z naszej usługi przełoży się także na naszą satysfakcję. Warto pamiętać o tym, że każde większe salony kosmetyczne czy fryzjerskie, jak i mniejsze mogą korzystać z poleceń.

Komunikacja to podstawa

Jesteś mistrzem swojego fachu? To świetnie! Jednak to za mało, aby zadowoleni klienci polecali Cię innym. Dlaczego tak jest? Ponieważ większość klientów nie wie, że tego oczekujesz.

To nie jest nic krępującego wspomnieć klientowi po zakończonej usłudze, aby polecał Cię innym. Wystarczy porozmawiać z nim i dodać, że jego wyrazem zadowolenia może być polecenie Twoich usług znajomym lub w dobie Internetu napisanie pozytywnej opinii. To Cię nic nie kosztuje!

Oczywiście prośby o polecenia są zasadne jedynie wtedy, gdy w Twoim salonie spełniono wszystkie potrzeby klienta. Musisz pamiętać o tym, że dobra komunikacja i dbanie o klienta są podstawowymi aspektami, które pozwolą tobie rozwinąć działalność na szeroką skalę.

Opinie z Internetu

Warto zauważyć, że opinie znalezione w sieci także są bardzo ważne, jednak nie zawsze są one gwarancją pozyskania jak największej liczby odbiorców. Opinie tego typu mają pewne ograniczenia i zazwyczaj pomagają klientom, którzy już podjęli decyzję odnośnie skorzystania z usług danej firmy. Co ciekawe, coraz chętniej stawia się na używanie takich opinii jako gotowej oferty sprzedażowej, co jest oryginalnym rozwiązaniem.

Opinia wystawiona w Internecie raz, już zawsze da się odnaleźć przez potencjalnych klientów. To jest jej niewątpliwy plus. Opinie na temat twojego salonu, np. w popularnych katalogach czy w wizytówce Google pozwalają na przekonanie użytkownika do zapoznania się z twoją ofertą i do skorzystania z twoich usług.

Co więcej, posiadanie dużej liczby pozytywnych opinii ma często wpływ na widoczność takiego profilu, dlatego warto zabiegać o wystawianie opinii od każdego zadowolonego klienta.

Dobra jakość obsługi

Niezwykle ważny jest aspekt związany z jak najlepszą jakością obsługi klienta. Wtedy pozyskiwanie odbiorców z polecenia jest tym bardziej możliwe i pozwala trafić do jak największej liczby osób. Warto zadbać o dodatkowe kwestie związane z komfortem klienta – przypominanie o wizycie poprzez SMS, czy też wygodne zapisy online. Wszystko to oferuje nasz system, który doskonale zna się na potrzebach klientów, a ich dobro jest w tym przypadku na pierwszym miejscu. Zadowolony klient poleci nas swojej rodzinie i znajomym, co pozwoli trafić do jak najszerszego grona odbiorców.

szczotka do włosów na stole, w tle klienci salonu fryzjerskiego

Te funkcje pozwolą wyróżnić się na tle innych salonów, które nie oferują takich wartości. To właśnie jest doceniane w naszym systemie przez właścicieli salonów – ich klienci w swoich opiniach niejednokrotnie w swoich pozytywnych opiniach podkreślają takie aspekty jak przypominanie o wizytach.

Zalety pozyskiwania klientów z polecenia

Trafienie do odbiorców tą metodą ma szereg korzyści, które dodatkowo nie wiążą się z żadnymi dodatkowymi wydatkami. Salon fryzjerski lub kosmetyczny, który polecą bliskie osoby, nie musi martwić się o konkurencję. Ponadto, może on nieznacznie zwiększyć ceny, gdyż klientów nawet wtedy nie zabraknie.

„Strata czasu” związana z przekonywaniem każdego, że jesteśmy najlepsi, nie będzie już stanowić żadnego problemu – możemy o niej zapomnieć. Oszczędność czasu i pieniędzy jest zatem głównym wyznacznikiem tego, że warto postawić na polecenia tego typu. Dają one szereg możliwości, a co najważniejsze – pozwalają poszerzyć grono zadowolonych klientów.

Jak pozyskiwać polecenia?

Reklamowanie swoich usług oraz sprzedaż produktów jest złożonym procesem, który wymaga zastosowania odpowiednich środków. Okazuje się, że klient danego salonu musi czuć, że został dobrze i komfortowo obsłużony, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. To klucz do sukcesu, który w większości przypadków sprawi, że z chęcią podzieli on się z innymi osobami swoją satysfakcją, czasami nawet nie zdając sobie spawy z tego, że doskonale reklamuje daną firmę.

Gdy to jest spełnione to wystarczy już tylko po zakończonej usłudze poprosić klienta o polecenia. Pamiętaj również, aby każdemu klientowi podziękować za rekomendację.